Greseli WordPress – Necunoasterea publicului tinta

Cunoasterea publicului tinta este importanta in planificarea unui blog sau site WordPress pentru a sti cum sa iti organizezi continutul, cum sa iti structurezi informatiile de pe paginile web si cum sa iti planifici strategia de promovare online. Pentru succesul unui blog sau al unui site (care de fapt se traduce prin succesul unei afaceri sau companii) este important sa iti cunosti potentialii clienti, pentru a le oferi exact ceea ce au ei nevoie.

Cel mai simplu imi este sa explic printr-un exemplu. Daca este vorba de un site/blog cu informatii despre pensionare, publicul tinta il reprezinta femeile si barbatii cu varste de peste 50 de ani, care vor sa afle mai multe informatii si eventual sa afle noi oportunitati despre viata dupa serviciu. Cel mai probabil, cunostintele si experienta acestora in mediul online sunt reduse, de aceea este recomandat un site cat mai simplu, cu un meniu clar si usor de folosit. Informatiile trebuie sa fie usor de gasit, structurate cat mai simplu, pe cat posibil sa le fie sugerate informatii aditionale pe care le pot gasi pe site. Concret, atunci cand citesti un articol si vezi un cuvant sau o expresie colorata diferit si subliniata, stii ca este vorba de un link care te va duce la o noua pagina. Dar publicul tinta in acest caz probabil nu stie acest lucru, de aceea in locul unui link contextual se poate folosi un link pe o expresie de genul „afla mai multe despre xxx – click aici”.

Un alt lucru pe care personal il consider important este marimea fontului. In cazul unui vizitator mai in varsta este necesara folosirea unor fonturi de dimensiune mai mare pentru meniu si articole. De asemenea tema grafica aleasa trebuie sa faca lectura usoara, de aceea un fundal alb cu un text gri-inchis spre negru este recomandat.

Pentru promovarea blogului sau site-ului in cazul exemplului dat, ar fi nepotrivita o campanie de link exchange sau plasare de bannere pe site-uri de jocuri sau forumuri tehnice. Ar trebui cautate acele site-uri cu topicuri despre cariera, joburi, banci si altele, care sa aduca vizitatori.

In concluzie, cunoasterea publicului caruia te adresezi este importanta pentru a sti cum sa iti alegi tema WordPress, cum sa iti structurezi continutul si cum sa iti promovezi blogul sau siteul.

Related Posts