Greseli WordPress – Lipsa unui plan concret pentru viitorul blog sau site

Ai ales platforma WordPress pentru ati construi siteul sau blogul pentru ca toata lumea o recomanda si pentru ca este usor de folosit. Ai achizitionat un domeniu web, ai luat un pachet de gazduire suficient de mare incat sa faci video sau file sharing si ai trecut peste alegerea unei teme WordPress. Acum ai o noua dilema: cu ce anume vei umple paginile site-ului sau blogului tau? Despre ce vei scrie si ce vei prezenta publicului?

Lipsa unui plan concret pentru viitorul blog sau site este o alta greseala majora pe care o fac multi fara ca macar sa constientizeze acest fapt. Ulterior vor cunoaste esecul si nu vor putea sa isi explice de ce ei nu pot avea succes si competitorii pot?

Despre continut

Daca vrei un blog in adevaratul sens al cuvantului, presupun ca vei publica articole zilnic, iar intr-un an de zile vei acumula 3-400 de articole. O structurare buna pe categorii iti va da idei de la bun inceput despre ce anume sa scrii si cum sa iti organizezi articolele. Spre exemplu, daca vrei sa scrii despre sporturi outdoor, e bine sa le structurezi pe categorii si subcategorii in functie de sezon, dificultate, publicul tinta. Odata cu crearea categoriilor vei sti si ce articole se potrivesc in fiecare din ele.

Daca vrei un site de prezentare servicii sau vanzare a unui produs, pe care nu il vei mai actualiza odata finalizat, lucrurile sunt ceva mai simple. Este suficient sa te gandesti la o lista de pagini de care ai nevoie, sa le structurezi si sa le pui intr-o anumita ordine. Daca numarul paginilor este prea mare, poti folosi submeniuri „dropdown” sau meniuri secundare in sidebar. Este important ca toate ideile sa le treci pe o foaie de hartie pentru ca astfel vei vizualiza mai bine structura viitorului site.

Prima pagina si paginile interioare

Odata ce ai stabilit cu ce vei umple blogul sau site-ul si te-ai gandit si la structura meniului, trebuie sa planifici prima pagina si paginile interioare. Multe site-uri folosesc o prima pagina diferita de cele interioare, pentru a prezenta mai frumos serviciile si produsele catre vizitatori si potentiali clienti: module afisate pe coloane, un slideshow, lipsa unui sidebar, etc.

Desi putina lume isi da seama, acest pas al planificarii este deosebit de important pentru viitorul site-ului. Fara o planificare prealabila vei fi tentat sa arunci pe paginile siteului niste module, cateva fraze si eventual o poza. Paginile vor arata goale, urate, neatractive si tie nu iti va place ceea ce a iesit. Daca insa vei planifica fiecare element (unde va fi slideshowul, unde va fi widgetul facebook, unde vei prezenta principalele categorii sau produse, unde vei aseza butoanele de socializare sau etichetele, etc.) drumul catre succesul siteului este deja ales.

O buna planificare a siteului este necesara inainte de a te apuca macar sa instalezi WordPressul. Vrei sa faci performanta si sa construiesti un brand sau vrei sa postezi pentru colegi si prieteni? Fara o planificare minima nu vei avea sanse in fata competitorilor, nu vei reusi sa iti construiesti un renume si nici nu vei cunoaste succesul online. De aceea iti recomand sa dedici o parte din timpul tau acestei etape.

Related Posts