Greseli WordPress – Lipsa unei structuri a blogului sau siteului

Daca in articolul precedent am discutat despre organizarea articolelor pe categorii si etichetarea lor corecta, astazi imi voi indrepta atentia catre intreaga structura a siteului sau blogului WordPress precum si a unei singure pagini web. Asezarea corecta a modulelor, textelor si imaginilor in pagina web, face usoara pargurgerea acesteia si gasirea elementelor importante pentru cititor: alte articole similare, butonul de abonare la fluxul RSS, legatura catre pagina de contact sau de vanzare a unui produs.
Structurarea corecta si relationarea paginilor duce la un linking intern usor de strabatut de vizitatori si indexat de motoarele de cautare.

Structura de pagini si linkurile interne

O greseala frecventa la inceputul realizarii unui blog sau site este sa fie luat in considerare numai meniul principal si paginile accesibile direct din acesta. Sunt omise astfel paginile aflate la un nivel inferior, inaccesibile din meniul principal, precum si alte pagini secundare: termeni si conditii, politica de confidentialitate, pagina de inregistrare cont sau autentificare, etc. Mai grav este daca aceste pagini nu se regasesc deloc in structura site-ului, pentru ca motoarele de cautare se asteapta sa le gaseasca si noteaza cu plus un site care le are.

Fara o planificare a structurii meniurilor se va ajunge in situatia in care unele pagini raman orfane si linkul lor va fi aruncat undeva in zona de subsol sau nici acolo. Te-ai regasit vreodata in situatia de a cauta pagina de contact a unui site si sa nu o gasesti asa usor?

Structura unei pagini web

Este gresit daca nu sunt luate in calcul de la bun inceput anumite functii majore sau module care trebuie sa se regaseasca pe paginile unui site, mai ales daca locul lor este critic si este necesara gasirea pozitiei optime. Spre exemplu, caseta de abonare la newsletter sau flux RSS, iconitele pentru social bookmarking, bannerele partenerilor si reclamele AdSense sau videoclipul de prezentare al produsului trebuie sa ocupe anumite pozitii pe pagina pentru a da rezultatele estimate. Din pacate, am observat ca mai bine de 50% din site-uri nu au o structura a paginii bine pusa la punct, si (spre exemplu) trebuie sa pierzi timp pentru a gasi butonul de abonare la fluxul RSS.

O planificare prealabila trebuie sa ia in considerare meniurile secundare, ceea ce se afiseaza in sidebar, paginile secundare. Acum este momentul cel mai bun sa vizualizam intreaga structura a site-ului, unde se va afla butonul de contact sau cu ce se va umple zona de subsol. Avand in minte aceste detalii, o sa iti fie usor sa alegi tema WordPress potrivita.

Related Posts